Telefon: 08-560 502 19, måndag-fredag kl. 07.00-16.00
E-post: info@jensendrift.se
Vid akuta fel utanför kontorstid, ring Jensen Drift & Underhåll.
jourtelefon 08-657 64 50.
Vid fel på garageporten, ring UNA-portar 08-18 60 03.
Övriga ärenden:
E-post: info@jensendrift.se
OBS, att bostadsrättsinnehavare själv betalar kostnaderna för beställd service till sin lägenhet. Se Handboken (Handbok bostadsrättsinnehavare) vad föreningen ansvarar för i medlems lägenhet.
För hyresgäster gäller:
Hyresgäster kan anmäla och få hjälp med problem som hör till själva lägenheten och därtill hörande fasta utrustning (gäller även utrustning som erhållits genom tillval).
Exempel:
- Vitvaror, t.ex. kyl, frys, spis, spiskåpa, diskmaskin. Byte av lampa i fasta vitvaror såsom spis, spiskåpa, kyl ingår.
Obs! Gäller ej vitvaror som hyresgästen själv införskaffat, såsom mikrovågsugn och liknande. - Fasta belysningsarmaturer med lysrör (i tak i kök och under köksbänk) inklusive lysrörsbyte.
- Toalett, badkar, dusch. Tvättmaskin som utgör tillval ingår.
- Radiatorer
- Vattenkranar och vattenledningar.
- Stopp i avlopp (gäller ej stopp i vattenlås i handfat i badrum).
- Eluttag och andra el-detaljer.
Åtgärder som inte ingår och som hyresgästen riskerar få betala själv om det åtgärdas via felanmälan:
- Byte av lampa i andra armaturer än de ovan nämnda, t.ex. taklampor i hall och vardagsrum.
- Byte av säkring (propp) i gruppcentral i lägenheten.
- Rensning av vattenlås i handfat och golvbrunn i badrum.
- Handhavandefel på utrustning, d.v.s. om det visar sig att det inte var något fel på det som felanmäldes, utan att hyresgästen ställt in utrustningen fel.
- Skador på ytskikt i tak, golv och väggar. Skador som är förorsakade av dig själv, eller annan medlem eller gäst i hushållet.
- Om du efter felanmälan inte är hemma på avtalad tid för att släppa in reparatör.
Bredband/TV
- Felanmälan/support av bredband via fiber/gruppanslutning
Bahnhof: 010-510 30 19 (kundnr B33038).